Denice Lundevall
Yoga World
Bara jagTräning

Tips på vardagsmotion!

Vår lilla familj har vart en tripp i Sundsvall och hälsat på. Mys! God mat, snask och skratt- som alltid ☺️?

Förkylningen är nu äntligen borta och jag kan börja träna igen! Har dock hållt igång med promenader och yoga i alla fall.

Hur går det med din yogautmaning? Har du yogat varje dag? Snart är vi i mål och då kommer min egen utvärdering.

Tills dess- yoga på och ge dig även tid att vara utomhus och få in din vardagsmotion. Det är såååå viktigt med frisk luft, det vet vi alla och vardagsmotionen är underskattad. Vi är många som säkerligen har hört dessa så många gånger förut, därför är det extra förvånade att så få faktiskt gör dettta?!

Tips! Ta en lunchpromenad före/efter maten

  1. Cykla eller gå till jobbet
  2. Ta alltid trapporna istället för hiss/rulltrappor
  3. Gå av en hållplats innan om du åker buss
  4. Gå/cykla till träningen, se det som en del utav din uppvärmning till gymet och nedvarvning på hemvägen
  5. Stå upp, stretcha och rör på dig i reklampauserna på tv
  6. Har du ett sittande jobb- stå upp! Har du inte ett skrivbord som är höj och sänkbart, se till att resa på dig och stretcha lite varje halvtimme. Jo, det gör verkligen skillnad!

Själv ser jag fram emot att inte “bara” få min vardagsmotion utan den här veckan kunna träna ordentlig ingen!

Lämna en kommentar

Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns i våra användarvilkor. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.