Denice Lundevall
Yoga World
Bara jagTräning

Träning för/mot ryggont

Jag har inte tränat sedan i fredags då jag gjorde illa ryggen men idag åkte jag ner för att köra lite 3-d movements för att lossa skit i ryggen och få igång den med rörelser. Efter ett tag blir man mycket mer mjuk och rörlig.

Nu, efteråt har man hunnit stelnat till igen så det gäller att fortsätta med vissa rörelser även hemma. Ni kan se att jag är lite stel på den bilden där jag gör en typ av “knäböj”. Efter några reps gick det mycket smidigare.

Snart har jag en ny telefon så jag lan filma mer och lägga upp klipp på de övningar jag gör, träning med för den delen. Min telefon är full med filmer och bilder och jag har problem med att överföra dem. MEN! Det måste ske snart för byte av telefon bli här i dagarna. Kul att kunna visa er mer vad jag gör, hur och varför 🙂 

Efter rörelseträningen hängde jag med och lyssnade/kollade på när Rikard hjälpte några andra med övningar. Tycker det är så kul att lära mig 🙂 

Lite bilder från övningarna idag. Rotationer i höft/överkropp samtidig som du flyttar fötterna prick för prick. Det blir då olika variationer utav “knäböj” med rotationer i överkropp. Det är bara en övning utav flera- vi körde på en timme med stretch och rörelser. 

Lämna en kommentar

Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns i våra användarvilkor. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.